За підтримки програми ТАСІС
„Розвиток організаційного партнерства” Європейської комісії
Термін реалізації (2003–2005рр.)
Мета проекту: Забезпечення прав дітей з особливими потребами на рівний доступ до якісної освіти: навчання разом із своїми однолітками та доступ до ресурсів місцевої громади, шляхом формування моделі інклюзивної освіти для дітей з особливими потребами з подальшим поширенням кращого досвіду на базі створених ресурсно-тренінгових центрів інклюзивної освіти у загальноосвітній школі №15 м.Біла Церква та навчально-виховному комплексі „Малюк” м.Львів.
Виконавці: Всеукраїнський фонд „Крок за кроком” у партнерстві з Представництвом „Кожній дитині” в Україні та Міжнародною Асоціацією „Крок за кроком”, а також за підтримки київської та львівської влади.
У співпраці з:
- Міністерство освіти і науки України
- Інститут спеціальної педагогіки АПН України
- Управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації
- Управління освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації
- Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів
- Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Управління у справах сім’ї та молоді Київської обласної держадміністрації.
- Управлінь у справах сім’ї та молоді Львівської обласної держадміністрації.
Завдання проекту:
- Професійний розвиток педагогів
- Розвиток тренінгових центрів інклюзивної освіти
- Зміцнення потенціалу НДО
- Поширення кращих практик
- Вдосконалення міжвідомчої співпраці
Цільова група проекту:
Основними отримувачами результатів проекту стали діти з особливими потребами, проте безпосередньо діяльність проекту була спрямована на:
- вихователів дошкільних навчальних закладів
- вчителів загальноосвітніх шкіл
- асистентів вчителів загальноосвітніх шкіл
- вихователів груп подовженого дня загальноосвітніх шкіл
- адміністраторів загальноосвітніх навчальних закладів
- соціальних працівників
- батьків дітей з особливими потребами
- представників місцевих органів управління освітою
- представників батьківських і громадські організації, що займаються питаннями освіти для дітей з особливими потребами
- соціальні служби сім’ї і молоді
- викладачі вищих навчальних закладів і інститутів післядипломної педагогічної освіти
Участь у проекті взяли:
- Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15 м.Біла Церква
- Навчально-виховний комплекс школа-дитячий садок „Малюк” м.Львів
- Навчально-виховний комплекс „Перші кроки” № 26 м.Полтава
- Навчально-виховний комплекс № 45 м.Полтава
- Навчально-виховний комплекс „Берізка” смт Буча
- Навчально-виховний комплекс „Паросток” м.Київ
- Навчально-виховний комплекс „Барвінок” м.Київ
- Дошкільний навчальний заклад № 792 м.Київ
- Школа дитячий-садок „Перші кроки” м.Івано-Франківськ
- Навчально-виховний комплекс „Якірець” м.Одеса
- Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 95 м.Львів
- Навчально-оздоровчий центр „Шанс” м.Біла Церква
Результати проекту:
- Створено ресурсно-тренінгові центри на базі загальноосвітньої школи №15 м.Біла Церква та навчально-виховного комплексу „Малюк” м.Львів для поширення кращих практик інклюзивної освіти на інші загальноосвітні заклади Київської та Львівської областей;
- Здійснено підготовку педагогічних працівників для роботи з дітьми з особливими потребами в умовах загальноосвітньої школи
- Забезпечено соціальний супровід сімей, в яких виховуються діти з особливими потребами
- Введено додаткові посади асистентів вчителів для роботи в інклюзивних класах
- Здійснено часткову реконструкцію школи для забезпечення фізичного доступу до ресурсів школи для дітей з важкими вадами розвитку
- Здійснено методично-науковий супровід реалізації моделі інклюзивної освіти
- Проведено дослідження впливу інклюзивної моделі освіти на розвиток дітей з особливими потребами
- Забезпечено стажування педагогічних працівників для ознайомлення з кращим європейським досвідом включення дітей з особливими потребами до загальноосвітніх класів
- Вдосконалено модель міжвідомчої співпраці органів місцевого самоврядування для ефективної реалізації інклюзивної моделі освіти
- Проведено серію міжвідомчих семінарів для представників обласних та міських управлінь і відділів, що займаються питаннями опіки та піклування над дітьми та питаннями освіти дітей з особливими потребами
- Поширено досвід на інші загальноосвітні заклади Київської та Львівської областей