Проєкти

Програма підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа»

Компонент проєкту «Підтримка реформи дошкільної освіти в Україні»

Починаючи з 2016 року Міністерство освіти здійснює масштабні демократичні реформи в галузі освіти. Відповідно до концепції «Нова українська школа» (2016) були розроблені нові національні стандарти для початкової та базової школи. З 2019 року Міністерство розширило реформу шляхом започаткування змін у дошкільній освіті, зокрема розроблено Концепцію розвитку дошкільної освіти в Україні та розпочато роботу над новим стандартом Базовим компонентом дошкільної освіти.

Європейський Центр Вергеланда підтримує ці зусилля в рамках Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» зокрема започатковує компонент проєкту: Підтримка реформи дошкільної освіти в Україні

Проект триватиме 2020-2021 рр.

Основні заходи проєкту

Міжнародна експертна підтримка

Наразі на рівні Міністерства освіти і науки України створено Робочу групу для роботи над Базовим компонентом дошкільної освіти. Робоча група включає в себе представників Міністерства освіти і науки України, Українського інституту розвитку освіти, Команди підтримки реформ,  Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук, Асоціації працівників дошкільної освіти, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», а також представників вищих навчальних закладів, педагогів практиків у сфері дошкільної освіти та представників громадянського сектору інших експертів.

Діяльність робочої групи буде підсилено міжнародними знаннями та досвідом, зокрема досвідом Польщі, Норвегії, Швеції. Експерти з цих країн представлять спектр питань:

  • Кращі практики і стандарти дошкільної освіти в світі, огляд базових рамок і стандартів якості дошкільної освіти в інших країнах
  • Парадигма сучасної освіти (з наголосом на дошкілля і початкову школу). Завдання дошкільної освіти. Сучасні дослідження та їхні результати
  • Активна участь дітей та розвиток демократичних компетентностей у дошкільній освіті
  • Перехід до школи – співпраця між садочком та школою (рамкові вимоги). Співпраця у трикутнику садочок-школа-батьки 
  • Діяльнісний та компетентнісний підходи в дошкільній освіті
  • Інклюзія, мобінг та булінг, безпечне та інклюзивне середовище
  • Розвиток цифрових компетентностей у дошкіллі

 

Інформаційні заходи

Презентація оновленого Базового компонента дошкільної освіти

Новий Базовий компонент дошкільної освіти – що він пропонує і як пов’язаний із НУШ

Читати повністю

Новий стандарт дошкільної освіти. Відповіді на головні запитання

Читати повністю

 

Серія вебінарів для широкого представлення і обговорення Базового компоненту дошкільної освіти.

 

Симфонія голосів і думок. Інформаційні матеріали.

Державний рамковий план (Стандарт дошкільної освіти) Норвегії, 2017.

Мета дошкільної освіти – задоволення потреб кожної дитини в догляді, безпеці, відчутті належності, повазі та надання можливості відчувати себе частиною спільноти і розвивати її.

Читати повністю

Дошкільна освіта Норвегії: як дітей навчають відповідальності й самостійності

Основне – забезпечити, щоб усі діти в садку могли насолоджуватися хорошим дитинством із належним рівнем благополуччя, дружбою та іграми.

Читати повністю

Представляємо дитячий садочок «Харбіц» в Осло

Подивитись

Як дошкілля Швеції враховує думку дитини й навчає її вчитись упродовж життя

Дитина в системі цінностей Швеції – не лише об’єкт виховання, а й має право впливати на власне освітнє середовище. У фокусі – не так знання, як розуміння загальнолюдських цінностей, стимулювання цікавості до оточення та бажання отримувати нові знання.

Читати повністю

Стандарт дошкільної освіти Швеції (частина 1) 

Стандарт дошкільної освіти Швеції встановлює цілі діяльності дитячих садків та настанови, які визначають обов’язки вихователів (педагогів) і керівників

Читати повністю

Стандарт дошкільної освіти Швеції (частина 2)

Мета дошкільної освіти – забезпечення навчання, виховання і розвитку кожної дитини, формування вмінь, необхідних для навчання впродовж життя, сприяння вихованню поваги до прав і свобод людини та усвідомленню дітьми засадничих демократичних цінностей шведського суспільства. Закон про освіту (2010:800)

Читати повністю

Навчання для закладів дошкільної освіти

Для поширення інформації, щодо оновленого Базового компоненту дошкільної освіти буде праведно серію навально-практичних тренінгів для закладів дошкільної освіти.

 

Видання для педагогів

Розроблено посібник для педагогів закладів дошкільної освіти, який включатиме міжнародний досвід розробки стандартів дошкільної освіти, опис кращих міжнародних практик та практичні поради

Місія Всеукраїнського фонду "Крок за кроком":

  • сприяння втіленню освітніх реформ з реалізації особистісно-орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням сімей і громад, шляхом проведення тренінгів для освітян, батьків, представників громадських організацій;
  • ініціювання та реалізації проектів, спрямованих на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для усіх дітей, у тому числі дітей з особливими потребами, дітей – представників етнічних та національних меншин, сімей, які опинились у кризових ситуаціях;
  • залучення сімей і громади до освітнього та управлінського процесів.