Усі громадсько-активні школи розвиваються по-своєму, оскільки кожен навчальний заклад має свою визначену структуру, свій колектив, власні погляди управління та потреби місцевої громади. Незважаючи на це, всі вони мають певні спільні характеристики. Кожна ланка роботи в громадсько-активній школі чітко описана та має певні критерії, які допомагають зрозуміти та визначити рівень її розвитку.
З метою допомогти громадсько-активним школам визначити сильні та слабкі сторони своєї діяльності, оцінити співпрацю з громадою та потреби у навчанні, визначити загальні принципи діяльності ГАШ та послуги, які надаються на базі школи, міжнародна команда експертів з питань якості розвитку та діяльності громадсько-активних шкіл розробила міжнародні стандарти якості діяльності громадсько-активних шкіл. Сьогодні Стандарти успішно використовуються більш ніж у 10 країнах, серед яких Боснія та Герцеговина, Великобританія, Вірменія, Молдова, Монголія, Казахстан, Польща, Росія, Чеська Республіка, Україна.
«Міжнародні стандарти якості діяльності ГАШ: поширення передового досвіду в сфері розвитку ГАШ на міжнародному рівні» - четвертий міжнародний проект, який реалізується Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» у партнерстві з:
- Міжнародною асоціацією «Інтерактивні відкриті школи» (Боснія та Герцеговина)
- Міжнародним центром якості діяльності громадсько-активних шкіл (Великобританія)
- Красноярською регіональною молодіжною громадською організацією Центр «Співробітництво на місцевому рівні» (Росія)
- Освітньою програмою «Крок за кроком» (Молдова)
- Асоціацією організаційного розвитку консультантів (Чеська Республіка)
- Центром громадських діалогів та ініціатив (Вірменія)
- НУО «Навчання впродовж усього життя» (Казахстан)
- Монгольським Освітнім Альянсом (Монголія)
- Федерацією освітніх ініціатив (Польща)
Мета проекту – поширення практик і підходів діяльності громадсько-активної школи шляхом представлення міжнародних стандартів якості діяльності громадсько-активної школи новозалученим школам та організаціям на національному та міжнародному рівнях, а також забезпеченні консультативної підтримки та послуг експертів із питань створення та розвитку ГАШ.
Проект підтримується Фондом Чарльза Стюарта Мотта.
Термін реалізації проекту: липень 2013р. – червень 2015р.
Мета проекту буде досягнута через реалізацію наступних цілей:
- Розробка допоміжних матеріалів та інструментів, які зможуть використовувати громадські організації, школи та фахівці в просуванні громадсько-активних шкіл і міжнародних стандартів якості діяльності ГАШ.
- Проведення дослідження щодо впливу діяльності громадсько-активних шкіл на подолання навчальних бар’єрів учнів (на основі міжнародних стандартів якості діяльності громадсько-активних шкіл).
- Поширення міжнародних стандартів якості діяльності громадсько-активних шкіл, програм та інструментів на інші зацікавлені навчальні заклади та громадські організації.
- Посилення потенціалу міжнародної мережі громадсько-активних шкіл.
Очікувані результати
Якісні результати:
- Розроблено пакет методичних матеріалів англійською й російською мовами на допомогу школам стосовно вирішення актуальних проблем, що виникають поза межами навчального процесу. Методичні матеріали складаються з чітких рекомендацій для шкіл, НУО й фахівців щодо подолання цих проблем.
- Регулярне оновлення wiki-сторінок з питань діяльності громадсько-активної школи, створених силами основної команди (в тому числі російською мовою).
- Розроблено й надруковано допоміжні матеріали для просування концепції громадсько-активної школи та шляхів її розвитку.
- Сформульовано методологічні засади для проведення дослідження в усіх країнах-партнерах.
- Розширення мережі громадсько-активних шкіл, які працюють над питаннями вдосконалення якості, за рахунок долучення нових шкіл.
- Силами партнерських НУО проведено медіа-кампанію з нагоди святкування Дня громадсько-активної школи в місцевих ЗМІ та через власні веб-сайти.
- Налагоджено контакти між громадсько-активними школами, виходячи зі спільних інтересів чи викликів.
- Регулярні звернення до громадсько-активних шкіл із закликом шукати партнерів серед шкіл і презентувати приклади спільної роботи та взаємодії.
- До змістового наповнення бюлетенів залучаються всі партнери і подають матеріали з проблем розвитку ГАШ.
- Бюлетені публікуються на веб-сайті www.communityschoolstandards.org і веб-сайтах партнерів проекту.
- Регулярне оновлення веб-сайту www.communityschoolstandards.org та наповнення його інформацією про проект і заходи стосовно розвитку ГАШ.
- Покращення рівня знань і навичок партнерів, що дає змогу активно впроваджувати концепцію ГАШ в практику навчальних закладів і сприяти їх подальшому просуванню в цьому напрямі.
Кількісні результати:
- Проведено три міжнародні навчально-практичні семінари стосовно викликів, які постають перед громадсько-активними школами.
- Результати дослідження оприлюднено в заключному звіті англійською і російською мовами.
- Упродовж проекту партнерами проведено серію з 33 міжнародних вебінарів англійською та російською мовами з питань розвитку діяльності громадсько-активної школи.
- Міжнародні стандарти як інструмент проведення самооцінки й підвищення якості роботи ГАШ запроваджено в одній новій країні.
- Щонайменше 5 шкіл у кожній країні-партнері налагодили міжнародні контакти.
- Проведено два міжнародні свята на міжнародному рівні з нагоди Дня громадсько-активної школи (1 березня).
- Видано 6 електронних бюлетенів.
- Проведено 2 вебінари і 2 звичайних (одноденних) тренінги для партнерів з тематики, яку було визначено на першому засіданні основної команди проекту.
Якісні результати:
- Розроблено пакет методичних матеріалів англійською й російською мовами на допомогу школам стосовно вирішення актуальних проблем, що виникають поза межами навчального процесу. Методичні матеріали складаються з чітких рекомендацій для шкіл, НУО й фахівців щодо подолання цих проблем.
- Регулярне оновлення wiki-сторінок з питань діяльності громадсько-активної школи, створених силами основної команди під час реалізації минулого проекту.
- Процес наповнення wiki-сторінок новими матеріалами координується зі змістом веб-сайту www.communityschoolstandards.org.
- Wiki-сторінки перекладено російською мовою.
- Розроблено й надруковано допоміжні матеріали для просування концепції громадсько-активної школи та шляхів її розвитку.
- Здійснено переклад матеріалів російською та іншими місцевими мовами країн-партнерів.
- Допоміжні матеріали завантажено на веб-сайт www.communityschoolstandards.org і веб-сайти країн-партнерів (якщо є).
- Сформульовано методологічні засади для проведення дослідження в усіх країнах-партнерах.
- Покращилася якість роботи громадсько-активних шкіл в країнах-учасницях проекту порівняно з результатами початкового самооцінювання цих шкіл.
- Розширення мережі громадсько-активних шкіл, які працюють над питаннями вдосконалення якості, за рахунок долучення 7 нових шкіл.
- Силами партнерських НУО проведено медіа-кампанію з нагоди святкування Дня громадсько-активної школи в місцевих ЗМІ та через власні веб-сайти.
- Налагоджено контакти між громадсько-активними школами, виходячи зі спільних інтересів чи викликів.
- Регулярні звернення до громадсько-активних шкіл із закликом шукати партнерів серед шкіл і презентувати приклади спільної роботи та взаємодії.
- До змістового наповнення бюлетенів залучаються всі партнери і подають матеріали з проблем розвитку ГАШ.
- Бюлетені публікуються на веб-сайті www.communityschoolstandards.org і веб-сайтах партнерів (за наявності технічної можливості).
- Поширення інформації про проект (учасники, ресурси тощо).
- Визначено потенційних партнерів, які працюють над проблемами якості.
- Регулярне оновлення веб-сайту та наповнення його інформацією про проект і заходи стосовно розвитку ГАШ; така інформація надходить від партнерів і навчальних закладів.
- Покращення рівня знань і навичок партнерів, що дає змогу активно впроваджувати концепцію ГАШ в практику навчальних закладів і сприяти їх подальшому просуванню в цьому напрямі.
- На веб-сайті проекту представлено невеликий віртуальний архів матеріалів, що використовувалися під час тренінгів для основної команди.