Програма «Школа як осередок розвитку громади»
Slide
Slide
PlayPause
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Проєкт «Підтримка педагогів закладів дошкільної освіти та супровід дітей у надзвичайній ситуації»

Проєкт «Підтримка педагогів закладів дошкільної освіти та супровід дітей у надзвичайній ситуації»

Проект реалізується за підтримки Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ).

Мета: широке інформування педагогічних працівників закладів дошкільної освіти з питань, необхідних для психологічної підтримки дорослих та дітей в умовах надзвичайних ситуацій, зокрема пов’язаних із воєнними діями на території України.

Термін реалізації квітень 2023 – травень 2024 року.

Географія проекту – 19 областей України (Вінницька, Волинська, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Дніпропетровська, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Львівська, Миколаївська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська).

ЗАХОДИ ПРОЄКТУ

І. Навчання педагогів закладів дошкільної освіти за програмою «Психолого-педагогічна підтримка дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайної ситуації», за сприяння МОН України. Програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти затверджена МОН України (наказ № 461 від 21.03.2024 р.).

Навчено 103 тренери – представники обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти та центрів професійного розвитку педагогічних працівників. 

Отримана інформація поширилась серед педагогів закладів дошкільної освіти. Навчання за програмою пройшли 11 тис. 155 педагогів. Обговорено широкий спектр актуальних тем щодо психологічної підтримки дітей та дорослих, отримані нові знання та розвинуті цінні навички.

У парненрсті з компанією «EdEra – студія онлайн-освіти» розроблено навчальний курс «Дивись, слухай, направляй: як вихователям підтримати себе та дітей у надзвичайних ситуаціях» на 30 годин (1 кредит ECTS), 6 модулів – практичні поради вихователям
https://study.ed-era.com/uk/courses/course/4282

За сприяння Міжнародної організації «Крок за кроком» розроблено тренінговий модуль для педагогів «Психолого-педагогічна підтримка дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайної ситуації: керівництво для тренерів»

Модуль розкриває вісім тем: розуміння впливу війни на дітей та дорослих; базові підходи до надання першої психологічної допомоги в роботі вихователя; травма-чутливі практики: розпізнавання травми та безпечне реагування на неї; формування стійкості до стресу; безпечне середовище та компоненти дбайливого піклування; безпечні та відновлювальні форми роботи з дітьми; підтримка дітей з ООП в період війни. Що необхідно враховувати; нові виклики в питаннях безпеки, або все про бомбосховище.

ІІ. Інформаційна компанія для батьків з питань психосоціальної підтримки дітей охопила 15 тис. 308 батьків. Зустрічі з батьками проводили 575 навчених фахівців-педагогів закладів дошкільної освіти. У комфортному та безпечному колі батьки вчаться як опанувати себе в критичних умовах, як допомогти собі та близьким підтримувати здоровий психічний стан в надзвичайних умовах, як налагодити сон дитини, як впоратися з агресією. Зустрічі сприяють формуванню згуртованості членів громади, розвитку їх самостійності, впевненості у власних силах.

У парненрсті з компанією «EdEra – студія онлайн-освіти» розроблено навчальний курс «Створюємо простір дитинства разом» 30 годин (1 кредит ECTS), 4 модулі — від організації середовища до проведення заходів.
https://study.ed-era.com/uk/courses/course/4088

За сприяння Міжнародної організації «Крок за кроком» розроблено модуль для вихователів-інструкторів «Психолого-педагогічна підтримка батьків і дітей в умовах надзвичайної ситуації: керівництво для інструкторів по роботі з батьками дітей дошкільного віку»

Модуль охоплює десять ключових тем, навколо яких педагоги розгортають інформаційні заходи для батьків. 

ІІІ. Навчально-пізнавальна діяльність дітей має на меті розвинути важливі життєві навички та ключові компетентності дітей дошкільного віку.

  • Заняття з культури безпеки проводили у закладах освіти Київської, Житомирської, Сумської, Миколаївської, Харківської, Херсонської та Чернігівської областей (охоплено 10260 дітей). Дітям старшого дошкільного віку надається актуальна інформація як поводити себе в ситуаціях небезпеки, зокрема в побуті та в ситуації мінної небезпеки.
  • Понад 90 педагогів-дошкільників з 15 областей України організували роботу з дітьми (охоплено 9300 дітей) за проектом лялькового театру «Іскорки суперсил». Сценарій кожної вистави створено у формі цікавої ресурсної інтерактивної гри. 

Враження педагогів-інструкторів від проєкту:

«Під час проведення зустрічей ми обговорювали дуже важливі в цей час теми, вчилися працювати в команді, виконували різні тілесні та дихальні вправи, долали страхи за допомогою ігор. Усі учасники отримали велике задоволення, неперевершені враження, а головне – дуже важливі рекомендації про дії в надзвичайних ситуаціях. Впевнена, усі учасники проєкту навчилися де брати сили, бути стресостійкими та краще розуміти дітей. Дякую організаторам цього проєкту за можливість самій навчитися та бути корисною іншим. Вдячні всім батькам за активність, яка надихає на подальшу роботу. Будемо вдячні за можливість прийняти участь в нових проєктах» (Волинська область).

«Щирість спілкування створила неймовірний простір зростання всіх нас. У цьому просторі було дуже приємно бачити креативність, живий інтерес, вміння по-дитячому радіти та розуміння ефективності нетипової моделі спілкування у системі «педагог-дитина-родина», де всі включені і немає місця байдужості. Є розуміння, що саме такий підхід дає колосальний результат розвитку дитини. Хочеться побажати всім і надалі саморозвитку, розвитку у професії, задоволення від праці та зростання у своїх родинах» (Івано-Франківська область).
«Безмежна вдячність від нашого садочка засновникам, організаторам та координаторам проєкту. Щира подяка батькам, які відгукнулися та відвідали зустрічі, за розуміння та активність, за позитивні безцінні емоції, щирість, плідну співпрацю та тепло у такому важливому проєкті для кожного з нас» (Хмельницька область).

Враження батьків:

«Хочу подякувати організаторам та всім хто брав участь в наших зустрічах! Це було неймовірно повчально! Виявляється, що зустрічі, де просто спілкуються розумні приємні люди – заспокоюють та допомагають подивитися на ситуації іншими очима! Ще раз дякую! Хочу побажати нових ідей та нових проєктів! Якщо вони будуть – буду рада долучитися!» (Київська область).

«Щирість спілкування на наших зустрічах створила неймовірний простір зростання всіх нас. Хочеться висловити слова щирої вдячності організаторам цього проєкту та нашим педагогам за цікаві матеріали. Завдяки вам ми отримали змогу навчитися де брати сили бути стресостійкими та краще розуміти дітей. Дякуємо Вам за набутий досвід та змістовні рекомендації» (Закарпатська область).

«Наші зустрічі дали змогу глибше пізнавати емоційний стан дітей. За допомогою арт-терапії, як найкращого засобу, ми вчились як відволікти та заспокоїти діток, як за допомогою дихальних вправ можна звільнитися від тривоги та страхів, а також керувати стресом. Ми отримали необхідні інструменти, ресурси та рекомендації щодо комунікації з дітьми у цей непростий час. Кожен з учасників зустрічей зрозумів,  що «Сім’я і дитячий садок – це два береги однієї ріки» (Чернівецька область).

«Головне, я навчилась розуміти те, як важливо самому залишатися в ресурсі, щоб допомагати своїм рідним. Наші теплі зустрічі за чаюванням допомагають батькам віднайти чи відновити в собі ресурс, щоб стати стабільною опорою дитині в такі складні часи» (Миколаївська область).

«Так швидко все завершилось. Насолодились смачним чаєм, поспілкувалися, висловили свої думки. Весело пограли в ігри та дарували один одному лагідну усмішку. Щиро дякуємо за чудові емоції та незабутні враження. Чекаємо ще нових зустрічей, ми продовжимо цю традицію!» (Чернігівська область).

Фонд в соціальних мережах

Місія Всеукраїнського фонду "Крок за кроком":

  • сприяння втіленню освітніх реформ з реалізації особистісно-орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням сімей і громад, шляхом проведення тренінгів для освітян, батьків, представників громадських організацій;
  • ініціювання та реалізації проектів, спрямованих на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для усіх дітей, у тому числі дітей з особливими потребами, дітей – представників етнічних та національних меншин, сімей, які опинились у кризових ситуаціях;
  • залучення сімей і громади до освітнього та управлінського процесів.