Проєкти

Розвиваємо інклюзивну школу разом: партнерство між інклюзивними та спеціальними навчальними закладами

Проект «Розвиваємо інклюзивну школу разом: партнерство загальноосвітнього та спеціального навчальних закладів» впроваджується Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Фонду Відкритого суспільства.

Забезпечення рівного доступу до освіти для усіх дітей, в тому числі й для дітей з інвалідністю та дітей з особливими потребами у навчанні, є одним з основних завдань та необхідною умовою розвитку для будь-якого демократичного суспільства.

Мета проекту - розроблення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами на базі загальноосвітніх і дошкільних навчальних закладів шляхом розвитку партнерства цих закладів із спеціальними навчальними закладами.

Цілі проекту:

  1. Розвинути професійні компетенції педагогів загальноосвітніх і спеціальних навчальних закладів щодо розвитку інклюзивного навчального середовища шляхом проведення серії тренінгів і надання наставницької підтримки.

  2. Розвиток інклюзивної моделі навчання на базі дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів на основі трансформаційного підходу шляхом проведення серії тренінгів для координаційних команд, використання «Індексу інклюзії» та надання міні-грантів за результатами розвитку трансформаційних планів.

  3. Розроблення рекомендацій для Міністерства освіти і науки України щодо використання ресурсів спеціальних навчальних закладів у розвитку інклюзивної моделі освіти.

  4. Поширення результатів проекту через видання посібника для директорів шкіл і посібника для викладачів вищих педагогічних навчальних закладів із питань впровадження курсу «Співпраця інклюзивних і спеціальних навчальних закладів».

Тривалість проекту: вересень 2012р. – квітень 2015р

Заходи проекту передбачають:

  • Тренінги для педагогів;

  • Тренінг для наставників;

  • Надання наставницької допомоги;

  • Видання посібника для педагогів;

  • Розроблення та впровадження навчального курсу та посібника для викладачів;

  • Тренінг для Координаційних груп з використання Індексу інклюзії;

  • Розроблення та підтримка трансформаційних планів розвитку;

  • Розроблення рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо механізмів співпраці із спеціальними навчальними закладами.

Очікувані результати:

  • Створення 9 моделей інклюзивної освіти на базі дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів із забезпеченням спеціальної підтримки дітям з особливими освітніми потребами та їх батькам.

  • Розроблення та підтримка впровадження 9 трансформаційних планів за результатами використання Індексу інклюзії.

  • Розроблення дистанційного курсу та навчально-методичного посібника «Співпраця інклюзивних і спеціальних навчальних закладів» для керівників і викладачів інститутів післядипломної педагогічної освіти.

  • Розроблення рекомендацій щодо механізмів залучення ресурсів спеціальних навчальних закладів у процесі розвитку інклюзивної освіти.

Партнери:

  • Міністерство освіти і науки України

  • Інститут спеціальної педагогіки НАПН України

  • Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України

  • Науково-методичний центр інклюзивної освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка

  • Обласні інститути післядипломної педагогічної освіти

  • Обласні управління освіти

  • Національна асамблея інвалідів України

  • Канадсько-український проект «Інклюзивна освіта для дітей з особливими освітніми потребами в Україні»

Список закладів освіти учасників проекту

Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №15 Білоцерківської міської ради Київської області

(станом на 01 вересня 2012 року)

ПІБ керівника

Назва закладу, посада

Контактна інформація

м. БІЛА ЦЕРКВА (Київська область)

 

Слободянюк

Наталія Григорівна

Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15, директор

 
 

Борисюк

Ольга Дмитрівна

 

Білоцерківська спеціальна загальноосвітня школа № 19для дітей з інтелектуальною недостатністю, директор

 
 
 

Цапенко

Єлизавета Федорівна

 

Навчально-виховний комплекс садок-школа «Барвінок», директор

 

 
 

Остафійчук

Тетяна Олексіївна

 

Спеціальна загальноосвітня школа - інтернат № 9 для дітей зі зниженим слухом м. Києва, директор

 
 

Скрицький

Володимир Аркадійович

Загальноосвітня школа №233, директор

 
 

Цибенко Микола Васильович

 

Спеціальна санаторна загальноосвітня школа-інтернат № 22для дітей із психоневрологічними захворюваннями,

директор

 
 

Різниченко

Марина

Дошкільний навчальний заклад №602, вихователь-методист

 
 

Кононенко

Ніна

 

Дошкільний навчальний заклад № 611 компенсуючого типу для дітей з вадами мови при збереженні слуху

 
 
 

Хміль

Ірина

Андріївна

 

Львівська спеціалізована школа «Надія» з поглибленим вивченням предметів еколого-правового профілю,

директор

 
 

Банах Ольга Володимирівна

Навчально виховний комплекс садок-школа «Дивосвіт», директор

 
 

Витрикуш

Наталія

Михайлівна

Дошкільний навчальний заклад «Барвінок», завідувач

(в садочку спеціальні групи та загальноосвітні групи)

 
 

Лозинський Володимир Євстахович

Спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступеня «Довіра», директор

 
 
 

Київська

Валентина Володимирівна

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 124, директор

 
 

Гнатенко-Гончарова

Наталія

Миколаївна

Комунальний заклад «Харківська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат для дітей з інтелектуальною недостатністю №3», директор

 
 

Стрельникова

Надія

Іванівна

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №93 Харківської міської ради», завідувач

 
 

Шейка

Ірина

Вікторівна

 

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №240 комбінованого типу», завідувачка

 

Місія Всеукраїнського фонду "Крок за кроком":

  • сприяння втіленню освітніх реформ з реалізації особистісно-орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням сімей і громад, шляхом проведення тренінгів для освітян, батьків, представників громадських організацій;
  • ініціювання та реалізації проектів, спрямованих на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для усіх дітей, у тому числі дітей з особливими потребами, дітей – представників етнічних та національних меншин, сімей, які опинились у кризових ситуаціях;
  • залучення сімей і громади до освітнього та управлінського процесів.